Selamat Datang :)

....
Follow Me

siapakah CINTA kita yang UTAMA dan PERTAMA



By  Miftahul Arifin     Sunday, July 03, 2011    Labels: 
BismiLLAHir Rahmanir Rahim, Hamdan Wa Syukron LiLLAH, Wassholatu Wassalamu ’Alaa Muhammadan RosuliLLAH, Was Salamu ‘Alaina Wa’ala ‘IbaadiLLAHis Shoolihin… For me & us



Kepada siapakah CINTA kita yang UTAMA dan PERTAMA???
Kalo ada pertanyaan seperti ini q jadi teringat FB adekku, dulu dia pernah update status di wall post FB dia, isinya :
“Cinta yang utama adalah cinta kepada SANG PENCIPTA CINTA”.
Melihat tulisan itu aku jadi malu ma adekku, pada diriku sendiri dan terutama pada sang Kholiq, kenapa??? Karena q bingung q cinta kepada siapa ya??? Lagian cinta itu apaan sih???
Bertambah malu lagi ketika q membaca image description-nya  gambar dinding FB teman ku (Guntur khatulistiwa/Rito Kurniawan), disitu tertulis :
“Mulut sentiasa berbicara tentang cintakan Ilahi, namun hati sibuk mencari cinta pujaan hati. Suara lantang menegakkan kebenaran, namun jiwa ingin merasai nikmat percintaan yang tidak bermahkota. Munajat mengalir di ruang lidah, namun jasad tak kuat untuk bermujahadah. Kita bilang sayangkan DIA, tapi hakikatnya, si dia tetap pertama di sanubari kita. Kita janji dalam sholat yang hidup dan mati kita hanya untuk-NYA (DIA) tapi usaha kita lebih ke arah mengejar cinta si dia. Kita impikan Syurga namun jalan ke Neraka yang memenuhi langkah kita. Adakah kita letakkan DIA hanya di bibir tanpa membuktikannya?? Kerana dia, kita pinggirkan DIA. Adakah DIA berpuas hati??. Tepuk dada, tanya iman kita yang masih berbisa.”

Apakah kelebihan dia daripada DIA. Padahal DIA yang selalu mengawasi, membimbing, dan memelihara kita bukan dia. kenapa karena dia kita no.2-kan DIA??? Yang sebenarnya DIA-lah yang harus pertama dan Rosul-NYA kemudian yang lainnya

About Miftahul Arifin

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Maecenas euismod diam at commodo sagittis. Nam id molestie velit. Nunc id nisl tristique, dapibus tellus quis, dictum metus. Pellentesque id imperdiet est.

No comments:

Post a Comment